WINTERSPORTREIS ZWIESELSTEIN

VAN 21 T/M 30 JANUARI 2022

De reiscommissie van de Skivereniging Regio Zwolle heeft voor de skireis in januari 2022 wederom gekozen voor het skigebied van Sölden en Obergurgl-Hochgurgl in het Ötztal in Oostenrijk. We gaan van vrijdag 21 t/m zondag 30 januari 2022 naar hotel Gasthof Brückenwirt in Zwieselstein.

Skigebied Sölden
Het skigebied van Sölden ligt tussen 1350 m en 3249 m, heeft 144 km pistes en bestaat uit een zogenaamd winterskigebied en gletsjerskigebied. Het winterskigebied bestaat uit het Gaislachkogl gebied en het Giggijoch gebied. Ze zijn met elkaar verbonden. Het gletsjerskigebied bestaat uit de Rettenbachgletsjer en de Tiefenbachgletsjer die via een skitunnel met elkaar zijn verbonden.

Het winterskigebied en de gletsjers zijn via de zgn. Golden Gate en de Gletsjerexpres met elkaar verbonden. De pistes in het skigebied zijn over het algemeen zeer breed.

Sölden heeft twee gondelliften met de grootste capaciteit ter wereld: de 8 persoons Gaislachkogl gondellift heeft een capaciteit van 3.600 personen per uur en de 10 persoons Giggijoch gondellift van 4.500 personen per uur.

De overige skiliften in het gebied zijn vrijwel allemaal moderne stoeltjesliften met kap of gondels.

Op de foto hierboven uitzicht op de Rettenbachgletsjer.

Skigebied Obergurgl-Hochgurgl

Het skigebied Obergurgl-Hochgurgl ligt tussen 1789 m en 3027 m en telt 112 km pistes. Het zijn eigenlijk twee skigebieden van elk 56 km die door een

8 persoonsgondellift van 3,6 km met elkaar zijn verbonden. Ook hier zijn de pistes over het algemeen zeer breed en de skiliften vrijwel allemaal moderne stoeltjesliften met kap of gondels.

Op de foto hierboven de piste nr. 8 in Obergurgl. Je kunt goed zien hoe breed de piste is.

Gasthof Brückenwirt

Gasthof Brückenwirt ligt aan de doorgaande weg van Sölden naar Obergurgl in Zwieselstein.

Onze accommodatie is in 2019 nagenoeg volledig herbouwd en heeft 15 tweepersoonskamers, 3 familiekamers (een tweepersoonskamer en een eenpersoonskamer met elk een eigen ingang maar met een gemeenschappelijke badkamer) en 1 eenpersoonskamer. Er kunnen dus 40 personen in het hotel worden ondergebracht.

Ook de bestaande kamers zijn gerenoveerd.

‘s Avonds is er een 4 gangen diner: voorgerecht, soep, hoofdgerecht en een dessert. Er is keuze uit 3 hoofdgerechten, waarvan 1 vegetarisch.

Adres: Gasthof Brückenwirt, Gurglerstraße 18, 6450 Zwieselstein

Tel.: +43 5585 7233

De skibus

De skibus naar Sölden stopt op 150 m van het hotel. De skibus brengt je elke 10 minuten (tot 10 uur, daarna elke 20 minuten) in 5 minuten naar de 3,5 km verder gelegen Gaislachkoglbahn. Je kunt ook doorrijden (dwars door Sölden) naar de 1,5 km verder gelegen Giggijochbahn.

Terug van Sölden naar Zwieselstein rijdt de skibus vanaf 14:25 elke 10 minuten (daarvoor elke 20 minuten). Uitstappen bij bushalte hotel Neue Post.

De skibus naar Obergurgl-Hochgurgl vertrekt ook op 150 m van het hotel en rijdt ook elke 10 minuten in 10 minuten naar de 6,5 km verderop gelegen Hochgurglbahn 1. Je kunt ook doorrijden naar de 3,3 km verder gelegen halte van de Hohe Mut Bahn in Obergurgl.

Terug naar het hotel rijden de skibussen ook om de 10 minuten. Uitstappen bij bushalte (Zwieselstein) Grüne. Dan loop je namelijk bergafwaarts naar het hotel.

’s Avonds kun je met de postbus (tegen betaling!) naar Sölden en je daar in het nachtleven storten.

Wat is allemaal in de prijs van deze reis inbegrepen?

• Kennismakingsbijeenkomst op 28 november 2021 in Sportcampus de Pelikaan.
  • Vertrek: vrijdag 21 januari 2022 omstreeks 19.00 uur met eigen 44 persoons luxe touringcar met Royal Class opstelling vanaf Manege Zwolle, Haersterveerweg 1A te Zwolle.
  • Extra opstapplaats NS-station Amersfoort Centraal.
  • Aankomst in Gasthof Brückenwirt in Zwieselstein zaterdagochtend omstreeks 9 uur.
  • Ontbijt bij aankomst in het hotel.
  • 7 dagen HP.
  • 8-daagse skipas die zowel in Sölden (144 km pistes) als in Obergurgl-Hochgurgl (112 km pistes) geldig is. In totaal 256 km pistes.
  • Wifi en toeristenbelasting.
  • Diner voor vertrek op zaterdag 29 januari 2022.
  • Terugreis naar Zwolle na het diner.
  • Reünie op zondag 24 april 2022 in Sportcampus de Pelikaan.

Wat kost deze complete reis?

€1115 p.p. voor een tweepersoonskamer bezet met 2 personen en een eenpersoonskamer in een familiekamer.

€1080 p.p. voor een tweepersoonskamer bezet met 2 personen in een familiekamer.

€1220 p.p. voor een eenpersoonskamer. Er is slechts 1 eenpersoonskamer!

Seniorenkorting: geboren in 1942 of eerder: €156.
Deelnemers dienen lid te zijn of te worden van Skivereniging Regio Zwolle (€ 30,- per persoon, leden van de Nederlandse Skivereniging of een andere skivereniging € 15,-). Zie voor €5 lidmaatschapskorting het aanmeldingsformulier!

Knop

Aanmelding

Aanmelden kan door het aanmeldingsformulier te downloaden, in te vullen en te mailen naar travel.skiverenigingzwolle@gmail.com

Betaling
€ 100,00 p.p. bij aanmelding, restant vóór 1 november 2021 op rek.nr. NL60INGB0008402826 t.n.v. Skivereniging Regio Zwolle.
Indien er meer inschrijvingen zijn dan beschikbare plaatsen geldt: ‘die eerst komt, eerst maalt’. De datum van aanmelding is de datum waarop de aanbetaling van €100 op bovenstaande bankrekening is ontvangen.

Maximaal aantal deelnemers: 40

Opmerking: Wij raden iedereen aan zelf een annuleringsverzekering af te sluiten.

Inlichtingen bij de reiscoördinator
Pierre Meurs tel. 0031384538088 of 0031613395753